المنتدى الرسمى لمحبى عماد متعب


http://i20.servimg.com/u/f20/09/00/19/15/welcom10.jpg
عزيزي الزائر / عزيزتي الزائرة يرجي التكرم بتسجبل الدخول اذا كنت عضو معنا
او التسجيل ان لم تكن عضو وترغب في الانضمام الي اسرة المنتدي
سنتشرف بتسجيلك
شكرا
ادارة المنتدي
المنتدى الرسمى لمحبى عماد متعب

أول منتدى خاص بالنجم عماد متعب على شبكة الإنترنت www.Emadmet3b.fr-bb.com


    عشت وشوفت لاعبى المفضل علي غلاف اخبار الحوادث

    شاطر
    avatar
    jasy_ahly
    عاشق ماسى + فارس السيرة
    عاشق ماسى + فارس السيرة

    عدد المساهمات : 3833
    Localisation : فــي قـــــلب حبــــــيبـــــى

    عشت وشوفت لاعبى المفضل علي غلاف اخبار الحوادث

    مُساهمة من طرف jasy_ahly في الأربعاء سبتمبر 15, 2010 1:21 pm

    :11:

    بصراحة زعلت جدااااااااا لما شوفت عند بياع الجرايد صورة عماد متعب لاعبى المفضل علي غلاف مجلة الحوادث

    مش قدرت اجيب لكم الغلاف وبصراحة احسن عشان ماتتضايقوش زيى بس جبت لكم المقال المنشور


    ‮»‬جزمة‮«.. ‬عماد متعب‮!‬



    15/09/2010 12:39:46 م


    بقلم : محمود صلاح




    ‮»‬جزمة‮« ‬نجم كرة القدم عماد متعب أصبحت طوال الأسبوع الماضي‮ »‬نجمة‮« ‬الأخبار وعناوين ومانشيتات الصحف والمجلات‮!‬
    وللأسف فإن‮ »‬الجزمة‮« ‬المقصودة‮. ‬ليست هي الحذاء الرياضي الذي يرتديه نجم الأهلي ومنتخب مصر،‮ ‬والذي سجل به أهدافا شهيرة طالما‮ ‬أمتعت جماهير الكرة‮. ‬وحققت أكثر من فوز‮ ‬غال لناديه ومنتخب بلاده‮!‬

    الحديث كان طوال الأسبوع الماضي عن‮ »‬جزمة‮« ‬عماد متعب التي يرتديها في حياته العادية بعيدا عن الملاعب‮. ‬والتي نسب إليه أنه قال إنه سوف يضع هذه‮ »‬الجزمة‮« ‬في فم أي صحفي يتعرض لحياته الشخصية‮!‬

    والحكاية بدأت أثناء مباراة النادي الأهلي الأخيرة مع نادي شبيبة القبائل الجزائري والتي اقيمت في استاد القاهرة‮. ‬وشهدها ما يقرب من ‮٠٨ ‬ألف مشجع‮.‬
    وكعادة كاميرا التليفزيون أثناء أي مباراة‮. ‬كانت الكاميرا تنتقل إلي المدرجات‮. ‬لتنقل لقطات للجماهير وردود‮ ‬أفعالها تجاه ما يحدث في الملعب‮.‬
    وفوجيء الجمهور الذي كان يتابع المباراة عبر شاشات التليفزيون بالكاميرا تنتقل إلي المدرجات لتصور نجم النادي الأهلي والمنتخب عماد متعب‮ ‬والذي اشتهر بلقب‮ »‬العمدة‮« ‬جالسا يشجع فريق ناديه وإلي جواره فتاة جميلة وجهها الحسن ليس‮ ‬غريبا علي‮ ‬العين‮!‬

    بعض الناس اكتشفوا شخصية الفتاة الجميلة عندما عادت كاميرا التليفزيون لتركز عليها وعلي عماد متعب مرة ثانية‮. ‬كانت الفتاة هي نفسها‮ »‬يارا ناعوم‮« ‬ملكة جمال مصر عام ‮٨٠٠٢!‬

    وعن نفسي فقد فرحت لوجود ملكة الجمال السابقة مع عماد متعب‮ - ‬الذي لا أعرفه شخصيا‮ - ‬فأنا أهلاوي طوال عمري وهذه كانت أول مرة أشاهد فيها فتاة جميلة وملكة جمال سابقة‮. ‬تجلس الي جوار نجم مصر والنادي الاهلي الذي طالما اسعدني وأسعد الملايين بأهدافه الرائعة في المستطيل الاخضر‮!‬
    بصراحة كان‮ »‬شكل‮« ‬عماد متعب مع ملكة الجمال لطيفا وهي صورة كثيرا ما سجلتها عدسات التليفزيون في مباريات كرة القدم في كل بلاد العالم لنجم شهير مع حسناء جميلة يجلسان في المدرجات ويشجعان في حماس مع الجماهير‮!‬
    لكن ساعتها لم اتخيل أن هذا المشهد اللطيف سوف‮ ‬يتحول إلي أزمة كبيرة تشغل الصحف والفضائيات طوال الأسبوع الماضي‮.‬

    والذي حدث خلال المباراة وعندما ظهرت صورة عماد متعب وإلي جواره ملكة الجمال علي الشاشات الكبيرة التي تنقل ما تصوره كاميرات التليفزيون أن المصور الصحفي المعروف حسن عبدالفتاح ثارت شهيته الصحفية وترك مكانه في المنصة حاملا الكاميرا وذهب لالتقاط بعض الصور لعماد متعب ويارا ناعوم ملكة الجمال السابقة‮.‬

    وحسن عبدالفتاح مصور موهوب تخصص في تصوير النجوم والمشاهير خاصة في حفلات المجتمع المخملي والمناسبات الكبيرة وهو علي المستوي الشخصي انسان مهذب وابن بلد حقيقي‮.‬
    لكن فجأة حدث ما لم يكن في الحسبان‮!‬

    فما أن اقترب المصور حسن عبدالفتاح من مكان عماد متعب وحاول تصويره حتي هب عماد متعب‮ ‬غاضبا وصاح في وجه المصور المعروف طالبا منه عدم التصوير‮!‬
    لكن المصور الشهير لم يهتم بغضب عماد متعب ولا بتحذيره وقام بالتقاط صورة أو اثنتين لعماد متعب وبجواره ملكة الجمال السابقة ثم استدار ليعود الي مكانه في المنصة‮.‬

    وما حدث بعد ذلك أصبح محررا بمحضر شرطة حرره المصور حسن عبدالفتاح بعد المباراة واتهم فيه النجم عماد متعب بأنه جري خلفه وجذبه وحاول جذب الكاميرا منه‮!‬

    ولم تتوقف القصة عند هذا الحد لأن الصحف ما أن نشرت في اليوم التالي خبر المشادة بين عماد متعب والمصور الصحفي حتي تحولت إلي أزمة كبيرة‮!‬
    فقد نسب إلي النجم عماد متعب انه سوف يلاحق أي صحفي يتناول حياته الشخصية وأنه قال جملة اثارت‮ ‬غضب الصحفيين هي أنه سوف يضع‮ »‬جزمته‮« ‬في فم أي صحفي يتعرض لحياته الشخصية‮!‬

    والحق أنني شخصيا ليس لدي أي دليل علي أن عماد متعب قال هذه العبارة المرفوضة وإن كنت شاهدت بعض النقاد الرياضيين علي شاشات الفضائيات يهاجمون عماد متعب بسبب هذه العبارة المؤسفة‮.

    وليس من حق عماد متعب ولا‮ ‬غيره من النجوم والمشاهير أن يضع حذاءه في فم أي صحفي لأن الصحافة هي التي صنعت نجومية وشهرة عماد متعب وغيره‮.‬
    والمصور حسن عبدالفتاح لم يرتكب جريمة في حق عماد متعب ولم يخالف آداب أو عرف الصحافة فهو لم يصوره مع ملكة الجمال في مكان خاص بل صوره في‮ ‬الاستاد الذي ظهر فيه عماد متعب مع ملكة الجمال أمام أكثر من ‮٠٨ ‬ألف مشاهد وأمام كاميرات التليفزيون التي صورتهما معا‮!‬

    وتصوير عماد متعب سواء بكاميرات الصحافة أو التليفزيون في المدرجات ليس تدخلا في حياته الشخصية لأنه نجم ومشهور ولأنه هو الذي جاء بالفتاة الجميلة وجلس إلي جوارها علنا أمام ملايين المشاهدين عبر التليفزيون‮!‬

    ولعل عماد متعب نفسه يعرف أن صوره مع ملكة الجمال السابقة موجودة وبكثرة علي شبكة الانترنت ومباح رؤيتها ونقلها ونشرها للجميع‮.. ‬فلماذا اذن يغضب فقط من الصورة التي التقطها المصور حسن عبدالفتاح؟‮!‬

    صحيح أن علي الصحافة أن تحترم خصوصيات الناس والمشاهير ولا تتجاوز لكن أيضا الواجب علي الصحافة أن تؤدي عملها في نقل ما يحدث بأمانة للناس‮.‬
    ومن ناحية أخري فإن النجم عماد متعب يعرف الناس أنه شاب دمث الخلق مهذب لم يخرج في حياته العادية عن الأخلاق والأدب يوما‮. ‬ومعروف عنه أنه شاب عف اللسان‮.‬

    لكن لكل بطل‮.. ‬هفوة‮!‬
    والمحضر الذي حرره المصور حسن عبدالفتاح أحالته الشرطة للنيابة والنيابة سوف تستدعي عماد متعب للتحقيق معه‮ ‬وأنا لا أتمني أن تتطور القصة إلي أكثر من ذلك‮.‬

    أتمني من عماد متعب أن يعتذر للمصور حسن عبدالفتاح وأن يعتذر للصحافة كلها عن حكاية‮ »‬الجزمة‮« ‬التي نسب اليه أنه سوف يضعها في فم أي صحفي يتعرض لحياته الخاصة‮!‬
    وأنا أعرف أن الصحفي ابن البلد حسن عبدالفتاح سوف يقبل اعتذار عماد متعب‮.. ‬إن اعتذر‮!‬

    أما بالنسبة لملكة جمال مصر السابقة‮ »‬يارا ناعوم‮« ‬والتي قيل أن عماد متعب سوف يتقدم لخطبتها بعد أيام العيد فانني استأذنها في نشر بعض صورها الموجودة علي شبكة الانترنت‮.‬

    وأقول لملكة الجمال‮: ‬معلش‮.. ‬هذا بعض ثمن الشهرة‮!‬
    وأقول لها وللنجم عماد متعب‮:‬
    يا ريت الأخبار الحلوة تكون صحيحة‮..‬
    بصراحة‮.. »‬لايقين علي بعض‮«!‬

    ده نص المقال ولو انى مش متأكدة اذا كان عماد قال كده واللا لا
    بس ع العموم ربنا يهدى ويخلص الموضوع علي خير


    المصدر:-http://www.akhbarelyom.org.eg/hawadeth/detailze.asp?field=news&id=739&num=الرئيسية
    avatar
    meedo
    مشرف قسم الشباب + الألعاب + الفيديوهات
    مشرف قسم الشباب + الألعاب + الفيديوهات

    عدد المساهمات : 8359
    العمر : 25
    Localisation : Egypt

    رد: عشت وشوفت لاعبى المفضل علي غلاف اخبار الحوادث

    مُساهمة من طرف meedo في الأربعاء سبتمبر 15, 2010 1:39 pm

    مش عارف ارد اقول ايه بصراحة


    _________________
    اخر كلام اطمن ..هنساك اوام..اصل خلاص هاعملك ايه ..ولا حاجة فيك بتأثر..وعتابى ليك يا حبيبى استهترت بيه







    H o n d a

    ... ciVic ...

    StOp Me If YoU cAn


    MeeDoo
    avatar
    hala saad
    مشرفة قسم الموضوعات العامة
    مشرفة قسم الموضوعات العامة

    عدد المساهمات : 8111
    العمر : 26
    Localisation : اسكنــــــــــــــــــــدريه

    رد: عشت وشوفت لاعبى المفضل علي غلاف اخبار الحوادث

    مُساهمة من طرف hala saad في الأربعاء سبتمبر 15, 2010 2:11 pm

    meedo كتب:مش عارف ارد اقول ايه بصراحة


    _________________
    avatar
    lolomody
    عاشق فضي
    عاشق فضي

    عدد المساهمات : 532
    العمر : 22

    رد: عشت وشوفت لاعبى المفضل علي غلاف اخبار الحوادث

    مُساهمة من طرف lolomody في الأربعاء سبتمبر 15, 2010 2:11 pm

    انا شوفت حلقه عماد فى قناه الاهلى وشفته لما كلم كابتن شوبير مقلش خالص الكلام دا ومدام مسمعتش بنفسى يبقى مش هصدق اى حاجه
    سااااااانكس ياقمر
    avatar
    namora
    عاشق فضي
    عاشق فضي

    عدد المساهمات : 714
    العمر : 26
    Localisation : ام الدنيا مصر

    رد: عشت وشوفت لاعبى المفضل علي غلاف اخبار الحوادث

    مُساهمة من طرف namora في الأربعاء سبتمبر 15, 2010 3:41 pm

    عيبنا كمصرييين اننا عاطفيين اوي علشان بنحب لاعب فاكرينه خلاص بقى ملكنا نتحكم فيه زي ماحنا عايزين ده لو شاب عادي وحب واحدة بيقف قدام اهله ويقولهم ده اختياري و هي ده اللي هتجوزها فما بالكم بواحد اهله واهلها موافقين احنا مالنا بقى احنا لينا في متعب جوة الملعب
    بس مدام خرج من الملعب احنا ملناش دعوة بقى هو بيعمل ايه
    في ربنا هو اللي بيحاسب البني ادمين مش شغلتنا احنا خالص
    ولو كل واحد بص لنفسه بس وحاول يصلحها بدل م قاعد يشوف عيوب الناس ويحكم عليها والله كان حالنا اتغير من زمان
    بس احنا كده بينطبق علينا المثل اللي بيقول محدش بيشوف اتبه
    و بدل مقاعدين نهاجم في متعب ونشتم فيه ندعيلهم هما الاتنين بالهداية
    وان ربنا يوفقهم لما يحب ويرضى

    ومهما العزول يقول هتفضل المتعب على طول

    avatar
    يسرا محمد
    عاشق فضي
    عاشق فضي

    عدد المساهمات : 649
    العمر : 25
    Localisation : القاهرة

    رد: عشت وشوفت لاعبى المفضل علي غلاف اخبار الحوادث

    مُساهمة من طرف يسرا محمد في الأربعاء سبتمبر 15, 2010 4:03 pm

    اللى اقدر اقولة ان ربنا يهدية ويهدى اللى زية ويطلعة من الازمة دى على خير يارب
    avatar
    Gana_ahly
    عاشق ماسي
    عاشق ماسي

    عدد المساهمات : 3430
    العمر : 27
    Localisation : ((السطوح)) للأبد بدل ماانزل واطلع :D

    رد: عشت وشوفت لاعبى المفضل علي غلاف اخبار الحوادث

    مُساهمة من طرف Gana_ahly في الأربعاء سبتمبر 15, 2010 5:59 pm

    للدرجه دى يامتعب ع الحوادث هتطلع فين تانى Sad

    ربنا يهدى كل عاصى يارب يبعدك يامتعب ع الطريق اللى انت فيه
    ويرشدك للطريق الصح يـــــــــــارب
    ويوفقك ف حياتك للخيرررررررررررررررر

    ميرســــــــــى ياجاســـــــى

    manon 910
    عاشق جديد
    عاشق جديد

    عدد المساهمات : 35

    رد: عشت وشوفت لاعبى المفضل علي غلاف اخبار الحوادث

    مُساهمة من طرف manon 910 في الأربعاء سبتمبر 15, 2010 8:27 pm

    والله انا شايفه انه معملش جريمه هو ولا قتل حد ولاضرب حد بمطوة موتته
    عشان يتكتب اسمه وتتنشر صوره فى اخبار الحوادث
    انا مش عارفه هما مكبرين الموضوع ليه وزيادة عن اللزوم
    واظن ان الشهود اللى طلبهم المصور دة بنفسه قالو ان عماد معملوش حاجه ولا لمسه خالص
    هما لما بيصدقو يعملو من الحبه قبه
    هو قال ان مفيش حاجه بتتقال عليه اليومين دول فاستلقط رزقى بكلمتين يمكن اشتهر زى حسن

    ورغم عدم اقتناعى بيارا لمتعب خالص
    الا ان احنا مفيش قدامنا حاجه غير اننا ندعيله
    ان ربنا يهديه ويرشده للطريق الصح ويبعد عمه كل سوء
    لكن ان احنا كل شويه نقعد نهاجمه
    لا بجد حراااااااااااااااااام وكفايه كدة
    انا مش قصدى علىكو انتو انا بتكلم عموما

    avatar
    jasy_ahly
    عاشق ماسى + فارس السيرة
    عاشق ماسى + فارس السيرة

    عدد المساهمات : 3833
    Localisation : فــي قـــــلب حبــــــيبـــــى

    رد: عشت وشوفت لاعبى المفضل علي غلاف اخبار الحوادث

    مُساهمة من طرف jasy_ahly في الأربعاء سبتمبر 15, 2010 10:43 pm

    ميرسي لمروركم

    أنا زعلت بس ان صورته كانت علي اخبار الحوادث ده مش مكان عماد

    ولو حكمنا عقلنا حنلاقي اننا لو بنفكر نرتبط بحد مش حنحب حد يقف قدام اختيارنا مهما كان اختيارنا ده ايه

    اخبار الحوادث لقيت عماد مادة دسمة لغلافها عشان تبيع اكتر
    الظاهر كده
    وربنا يهدى الجميع ويخلص الموضوع ع خير يارب
    Thank You
    avatar
    منى ذكى
    فائزة في مسابقة الفوتوشوب
    فائزة في مسابقة الفوتوشوب

    عدد المساهمات : 3812
    العمر : 25
    Localisation : يا ريت مع منى ذكى

    رد: عشت وشوفت لاعبى المفضل علي غلاف اخبار الحوادث

    مُساهمة من طرف منى ذكى في الخميس سبتمبر 16, 2010 12:25 am

    يا رب
    avatar
    sohaelanasr
    عاشق جديد
    عاشق جديد

    عدد المساهمات : 14

    رد: عشت وشوفت لاعبى المفضل علي غلاف اخبار الحوادث

    مُساهمة من طرف sohaelanasr في الخميس سبتمبر 16, 2010 12:39 am

    ازاى جرنال زى الحوادث يكون غلافها عماد متعب ويارا دة على اساسا ان هو اقتلها وهما بيكتبوا سيناريوا ارتكاب الجريمه خلاص يعنى مصر مافيهاش جرائم فقالوا يتكلموا عن متعب ويارا تقريبا بعد المقال دة متعب لايمكن يعتذر
    كفاااايه الناس دى مش بتزهق
    avatar
    dody el ahlawyw
    عاشق ذهبي
    عاشق ذهبي

    عدد المساهمات : 1125
    العمر : 23
    Localisation : الاسكندريه

    رد: عشت وشوفت لاعبى المفضل علي غلاف اخبار الحوادث

    مُساهمة من طرف dody el ahlawyw في الخميس سبتمبر 16, 2010 6:02 pm

    sohaelanasr كتب:ازاى جرنال زى الحوادث يكون غلافها عماد متعب ويارا دة على اساسا ان هو اقتلها وهما بيكتبوا سيناريوا ارتكاب الجريمه خلاص يعنى مصر مافيهاش جرائم فقالوا يتكلموا عن متعب ويارا تقريبا بعد المقال دة متعب لايمكن يعتذر
    كفاااايه الناس دى مش بتزهق
    avatar
    نهى متعب
    عاشق سوبر
    عاشق سوبر

    عدد المساهمات : 363
    العمر : 25
    Localisation : مصر ام الدنيا

    رد: عشت وشوفت لاعبى المفضل علي غلاف اخبار الحوادث

    مُساهمة من طرف نهى متعب في الجمعة سبتمبر 17, 2010 2:35 pm

    والله ياجماعة انا مسمعتش انه قال كده فى مكالمته مع شوبير هما ليه بيفهموا الكلام غلط وبعدين هو اجرم لما حب انه برتبط اعتبروا عماد مش مشهور وكانه اى حد حب يارا وهيرتبط بها هتمنعوه هو حر

    manon 910
    عاشق جديد
    عاشق جديد

    عدد المساهمات : 35

    رد: عشت وشوفت لاعبى المفضل علي غلاف اخبار الحوادث

    مُساهمة من طرف manon 910 في الجمعة سبتمبر 17, 2010 8:59 pm

    وجود صوره على المجله دى مش هو السبب فيه
    هو ولا قتل حد ولا سرق حد عشان يتهموه كدة
    وبعدين الصحفيين والاعلامين الحشرين هما اللى اضطروا انه يقول او يعمل كدة
    الذنب مش ذنبه
    طول عمره قاعد فى حاله ومش بيرد كان لازم يوقفهم عند حدهم شويه
    هما بيتلككولو وبيقفولو على الوحدة
    حرام عليهم بقى كدة كفايه
    هكا لما بيصدقوا يلاقو اى حاجه عشان يكتبوها

    وان شاء الله ربنا هينصرو عليهم
    avatar
    jasy_ahly
    عاشق ماسى + فارس السيرة
    عاشق ماسى + فارس السيرة

    عدد المساهمات : 3833
    Localisation : فــي قـــــلب حبــــــيبـــــى

    رد: عشت وشوفت لاعبى المفضل علي غلاف اخبار الحوادث

    مُساهمة من طرف jasy_ahly في الجمعة سبتمبر 17, 2010 10:46 pm

    اتمنى انتهاء الأزمة دى ع خير
    وميرسي لمروركم
    Thank You

    نور الهدى
    عاشق جديد
    عاشق جديد

    عدد المساهمات : 1

    ربنا ينور عينيه

    مُساهمة من طرف نور الهدى في الأحد سبتمبر 19, 2010 7:02 am

    عماد متعب زى ما يكون على عينيه نظاره سوداء وللاسف مش بتبين الحقيقه فكل اللى علينا اننا ندعيله بالهدايه والتوفيق
    avatar
    jasy_ahly
    عاشق ماسى + فارس السيرة
    عاشق ماسى + فارس السيرة

    عدد المساهمات : 3833
    Localisation : فــي قـــــلب حبــــــيبـــــى

    رد: عشت وشوفت لاعبى المفضل علي غلاف اخبار الحوادث

    مُساهمة من طرف jasy_ahly في الأحد سبتمبر 19, 2010 8:06 pm

    عندك حق ياقمراية
    ربنا يهدى الجميع

    ميرسي لمرورك واهلا بيكى معانا
    avatar
    MODY_AHLY
    عاشق ماسي
    عاشق ماسي

    عدد المساهمات : 3381
    Localisation : the roooooof

    رد: عشت وشوفت لاعبى المفضل علي غلاف اخبار الحوادث

    مُساهمة من طرف MODY_AHLY في الإثنين سبتمبر 27, 2010 1:25 pm

    ميرسى ع الخبر جاسى وربنا يهديك ياعمدة

      الوقت/التاريخ الآن هو الإثنين ديسمبر 18, 2017 12:32 am